Каруна вулиця

Материал из Днепровская городская энциклопедии
Перейти к: навигация, поиск


Починається від з’їзду із Слобожанського проспекту при віадуку через залізницю. Закінчується перехрестям із Мануйлівським проспетом.
Перша половина ХІХ ст. – орієнтовно по лінії сучасної залізниці проходить ділянка поштового тракту на Підгородне.
1857 р. – після перенесення наплавного мосту на Підгороднянське шосе цю ділянку поштового тракту було ліквідовано.
1870-ті рр. – створено шлях від станції «Нижньодніпровськ» до Новомосковського шосе.
1884 р. – на початку року дванадцять сільських громад Новомосковського повіту прийняли рішення щодо побудови на свій рахунок брукованого шляху в об’їзд села Мануйлівка.
1885 р. – Губернське земство прийняло будівництво бруківки на кошт губернського земського збору. Проєкт бруківки, за дорученням земства, було виконано земським техніком-архітектором Кліменко. Будівництво провадилось за рахунок сільських громад, з подальшою компенсацією від земства за фактом виконаних робіт. Бруківку прокладено від дамби Амурського мосту до Симиренківської вулиці, з переїздом через залізницю проти Ялтинської вулиці. При побудові шляху було виконано: насипу 823 квадратних сажні брукування, побудовано мурований міст у дамби Амурського мосту та дерев’яний міст за залізничними коліями.
У другій половині 1880-х рр. вздовж залізниці між двома ділянками сформувався путівець.
У 1890-х рр. при створенні селища Нижньодніпровськ проїзд від станції до Новомосковського шосе отримав назву вулиця «Железнодорожная».
У 1890 – 1900-х рр. на ділянці вулиці від Новомосковського шосе до пішохідного мосту через залізницю було виконано брукування. Вулиця стала перешою брукованою вулицею у селищі.
1930-ті рр. – вздовж залізниці прокладено асфальтоване шосе, яке по усій довжині отримало назву вулиця «Железнодорожная». По шосе пройшли автобусні маршрути.
1935 р. – наприкінці вулиці при перехресті з Мануйлівським проспектом споруджено тупик 1-ї черги трамваю в АНД.
1936 р. – трамвайні колії продовжено до повороту із вулицею Енеїди і поворотом із трикутником на Трамвайну вулицю.
Друга половина 1940-х рр. – вулицю перейменовано на честь генарл-майора В.П. Каруна.
Початок 1950-х рр. – завершено забудову вулиці.

Підготовано: В. Старостін

Бібліографія:

Науменко І.М. З вершини століття. – Д., 1997.
Постановления ХХ очередного Новомосковского уездного земского собрания и журналы чрезвычайного собрания. – Екатеринослав, 1886.
Степь. – 1885. - № 19.

Посилання:

Амурский мост / Борцам за советскую власть, памятник / Веселковий провулок / Вирового провулок / Енеїди вулиця / Заплавна вулиця / Каруна Василь Петрович / Каруна, 1 / Каруна, 129 / Клименко Иван Александрович / Комунальний трамвай / Конотопська вулиця / Мануйлівський проспект / Мануйлівка, село / Нижньодніпровськ, селище / Нижнеднепровск, станция / Новомосковский уезд / Полонської-Василенко вулиця / Проєкт розвитку міста 1925 – 1927 рр. / Симиренківська вулиця / Слобожанський проспект / Смарагдова вулиця / Софії Русової вулиця / Старий Підгороднянський поштовий шлях / Трамвайна вулиця / Ялтинська вулиця /