Дмитра Яворницького проспект, 108

Материал из Днепровская городская энциклопедии
Перейти к: навигация, поиск


1826 р. – затверджено проєкт триповерхового кам'яного прядильного корпусу Суконної фабрики, відкоригований архітектором О.Є. Штаубергом.
До 1830 р. – збудований новий прядильний корпус.
02.11.1835 р. рішення про ліквідацію фабрики та передачі будівель до Департаменту військових поселень.
1837 р. – остаточне припинення діяльності фабрики.
Початок 1840-х рр. – корпус повністю розграбований. Вціліли лише капітальні стіни.
1857 – 1861 рр. – архітектором А.В. Бродницьким було розроблено три варіанти проєкту пристосування триповерхового виробничого корпусу колишньої Катеринославської казенної суконної фабрики під казарму Гарнізонного батальйону Не реалізовано.
1858 р. –катеринославський губернатор звернувся до Новоросійського генерал-губернатора із поданням щодо передачі корпусу з військового до цивільного відомства.
31.06.1859 р. – після дозволу про безоплатну передачу корпусу у цивільне відомство, будівлю прийнято за описом.
1881 р. – корпус передано у ведення залізниці, яка будувалася.
1881 – 1884 рр. – корпус перебудовано під розміщення Управління залізниці. Головний фасад перероблений із запровадженням декору в неоруському стилі.
У першій половині 1900-х рр. архітектором Катерининської залізниці Й.К. Сандецьким було розроблено проєкт нового адміністративного корпусу для розміщення управління дороги. Не реалізовано.
1902 – 1905 рр. – архітектором О.М. Бекетовим розроблено проєкт прибудови нового корпусу Управління Катерининської залізниці. Початковим проєктом розбудова старого корпусу, який став лише одним із крил будівлі не передбачалася.
1905 – 1907 рр. – виконано будівництво нового корпусу Управління залізниці.
1935 р. – архітектором Г.Л. Щокиною виконано проєкт надбудови будівлі управління. Реалізовано у другій половині 1930-х рр.
- ймовірно, архітектором Г.Л. Щокиною виконано проєкт відновлення 1-ї черги будівлі управління.
1949 р. – архітектором Г.Л. Щокиною виконано проєкт відновлення 2-ї черги будівлі управління. При відновленні будівлі головні фасади та інтер'єри отримали нове оздоблення у стилістиці декоративізму. Найбільш розкішно були оздоблені приміщення зали нарад та кабінет начальника залізниці.
1951 р. – архітектором М.Й. Зарайським виконано проєкт нового адміністративного корпусу на місці зруйнованого у 1943 р. колишнього корпусу казенної суконної фабрики.
1953 р. – закінчено будівництво нового корпусу.

2012-01-09
Змінено: 2013-10-13
2018-11-01
2021-04-19
Підготовлено: Старостін В.С.
Ця стаття підготовлена за підтримки «Програми «Культурна столиця».

Бібліографія:

Держархів Дніпропетровської області, ф. 132, книга 2.
Щокина А. Досвід оздоблення інтер’єрів громадських будинків // Вісник Академії архітектури України. – 1950. - № 1.

Ілюстрації:

Посилання:

Бекетов Алексей Николаевич / Бродницкий Альберт Викентьевич / Гарнизонного батальона казармы / Декоративизм / Екатеринославской казённой суконной фабрики, комплекс / Классицизм / Зарайский Матвей Иосифович / Модерн / Неорусский стиль / Приднепровской железной дороги управление / Сандецкий (Сендецкий) Иосиф Кондратьевич / Штауберт Александр Егорович / Щёкина Анна Лаврентьевна /