Насыпь через Жандармскую балку


1906 – 1909 рр. – під час будівництва нового міського водогону по трасі 1-го Гоголівського провулку прокладено магістральну 10-тивершкову трубу мережі допоміжної силової станції. При прокладці магістралі було влаштовано цегляний арковий міст над річищем та десять цегляних опорних стовпи під трубу. Зверху зроблено земляний насип, який, в подальшому, планувалося пристосувати під проїзд.
1910 р. – Міською думою приймається рішення про побудову трамвайної лінії від вулиці Поліцейської до вулиці Лагерної із спорудженням шляхопроводу через Жандармську балку між вулицями Міткою та Великою Базарною.
22.09.1910 р. – проведено торги на побудову земляного насипу під трамвайну колії та проїзд іншого транспорту із зливостоками та колектором за початковим кошторисом робіт у 54 334 рублі. Переможцем на торгах став підрядник Ш.А. Френкель.
1911 р. – виконано всі основні роботи по побудові насипу. Враховуючи вимоги до експлуатації трамваю насип прокладено по прямій між двома вулицями із поєднанням їх крайніх горизонтальних відміток та без «просідання» у центральній частині. Існуючий насип міського водогону було включено у північну частину нової споруди. Цегляний міст подовжено приблизно у 10 разів із перетворенням на колектор.
1912 р. – відкрито рух трамваю по новій лінії.
1914 р. – архітектором О.Л. Красносельським виконано проєкт жодаткових зливостоків на насипу.

2022-12-23
Підготовано: В. Старостін

Бібліографія:

Альбом исполнительных чертежей постройки городского водопровода в г. Екатеринославе. 1906 – 1908 гг. – Санкт-Петербург, 1911.
Южная заря. – 1910. – 25 августа.
Южная заря. – 1910. – 29 сентября.
Южная заря. – 1913. – 1 января.

Посилання:

Архітектора Олега Петрова вулиця / Гоголя 1-й провулок / Гоголя 2-й провулок / Городской водопровод. 2-я сеть / Городской трамвай / Довга балка / Красносельський Олександр Леонтійович / Святослава Хороброго вулиця / Френкель Шефтель Абрамович /