Мерефо-Херсонская железная дорога


1912 р. – інженером шляхів сполучення Дроздовим виконуються дослідження по трасі залізниці.
1914 р. – для забезпечення проїзду до Мандриківки уповноваженими Міської думи Є.П. Непокойчицьким та І.Я. Езау було розроблено схему проїздів під полотном заліниці у межах міських земель.
12.1914 р. – проєкт розміщення проїздів під полотном залізниці затверджений управлінням дороги та Міською думою (засідання 18.12). У відповідності з проєктом по Архієрейському та Севастопольському узвозам пропонувалося побудова проїздів шириною та висотою у 5 сажнів (10,65 м.), придатних для прокладення трамвайної колії. По 2-му Мандриківському узвозу проїзд мав отримати ширину у 2 сажні (4,26 м.), а по 3-му та 4-му Мандриківським узвозам – 4 сажні (8,5 м.) та висоту, придатну для проїзду екіпажів. У цілому проїзди було побудовано у 1915 – 1916 рр. Під час будівництва, через перенесення розташування вокзалу, проїзд, що планувався по 2-му Мандриківському узвозу було перенесено на 1-й Мандриківський узвіз. Крім того, під полотном було побудовано пішохідний перехід, поєднаний з зливовим колектором (біля сучасної платформою «Проспектна»).

Бібліографія: